Morgonens händelse

Idag har jag sovit hos Sandra och Theodor för kontrollerat att allt står rätt till i lägenheten. Här gillar jag att vara, för  sandra ställer alltid upp balkongdörren så jag kan ligga precis innanför där det är lite svalt om dagarna.
När vi skulle gå ut på morgonpromenaden var det strålande väder!
När vi kommer runt första krönet hör vi hur grannens blandrastik börjar skälla hysteriskt. Utanför hennes tomt och staket gick en man som hon uppenbarligen inte alls gillade. hon som annars är så lugn och fin. Mannen viftar då med armarna så skriker åt henne att försvinna. Jaja tänkte vi och gick vidare och lämnade tumultet bakom oss. Det vi inte visste var att theo hade hört allt från lägenheten och trodde att det var lilla söta jag som hamnat i bråk. han tar snabbt på sig och går ut för att styra upp situationen. när han kommer ut var vi självklart borta och han förstår att det inte alls var jag som bråkade.
theo försöker då springa ikapp oss för att överraska nu när han ändå var uppe men tar fel väg och missar oss. när vi sedan kommer hem så var ju han borta istället. där står vi utan nycklar å förstår inte alls vad som hänt.
det var bara att sätta sig utanför å vänta tills han kom hem igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0