Träning

Idag var vi nere på hundklubben å tränade. det gick faktiskt riktigt bra. vi tränade bland annat fot, hopp över hinder och apportering. Dagen avslutades med en liten uppletsövning.

Matte hoppas och leker innan vi ska träna fot. då blir träningen sedan mycket roligare. Jag går förväntansfullt och tittar matte i ögonen och undrar om hon ska hitta på något bus. Tänk vilken skillnad linförigheten är emot vad den var för några månader sedan, men matte har legat i med kontaktövningarna.

Hopp över hinder går som vanilgt bra, eller oftast i alla fall. jag hoppar snällt över hindret och sätter mig på andra sidan för att sedan få hoppa tillbaka igen.

Idag tränade vi apportering med både lätt och tung apportbock. båda gick mycket bra. men av någon konstig anledning stog matte bara helt stilla och höll för ögonen. Jag fick hoppa och studsa på henne för att hon skulle ta apportbocken. konstiga kvinna!

Dagen avslutades som sagt med en rolig övning. Sandra gick ut i skogen och gömde min leksak medan matte stod kvar och höll mig i utkanten av träddungen. sedan fick jag springa runt och leta. det var jättekul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0