Träning igen!

idag var det åter träning. Vi tränade på fot, läggande under gång men också platsläggande  under två minuter. Jag hoppade även över hinder och tränade apportering. Idag tränade jag även på något som jag inte tränat på så mycket tidigare nämligen framförgående. Dagen avslutades i vanlig anda med upplet.

Läggande undergång gick väl sådär. Jag lägger mig visserligen när matte säger till mig utan att hon behöver stanna men det går så långsamt ner. Jaja, man kan väl inte vara mästar på allt... :) Platsläggandet gick faktiskt helt okej. matte springer runt och gömmer sig  osv, men jag ligger snällt kvar.   

Vid apporteringen idag testade matte metallbocken. usch den var otäck! jag försökte rulla den till matte med nosen men det tog alldeles för lång tid. då var det bara att ta upp den i munnen och snällt bära dit den. matte tyckte jag var jätteduktig för jag satte mig så fint vid hennes sida utan att släppa!!

Framförgåendet var lite tokigt. jag förstår inte hur jag ska kunna gå före henne men samtidigt kunna hålla kontakten?? Jag gick visserligen framåt vid kommandot men ville gärna snirkla mig och vända för att kolla på henne, men matte tyckte det var duktigt att jag i alla falll gick framåt och resten är ju bara att träna mer på.

Matte har varit så nöjd med mig senaste tiden. Även om träningsmomenten är långt ifrån perfekta tycker hon att jag visar en stor vilja för att träna och vara henne till lags. Träningen har blivit mycket roligare och mycker mer givande. Nu får vi bara hoppas på att det kan hålla i sig så vi kan se lite resultat.

Kommentarer
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Vad roligt att följa er blogg. Ni är ju JÄTTEDUKTIGA! Jag håller tummarna för er imorgon, torsdag. Hoppas på ett lysande resultat.

Kram från Tinka.

2009-03-18 @ 10:42:23
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0