Traktorjakt

Theo och sandra tog med oss på promenad mot ålleberg. Där på gärdet brukar vi alltid få springa lösa.

Den här gången höll markägarana på att göra något på ängarna. Det var full rulle med traktorer osv. Sandra och theo tänkte att det nog är bäst att samla ihop oss.  Men med castro lös är detta en omöjlighet, som de snart skulle märka.  

De ropade och kallade, men inte då! Jag tänkte att om inte castro springer dit så ska väl jag för tusan inte göra det heller. Jag började samtidgt märka att sandra började ilskna till där borta. hon muttrade något om att om vi inte skulle komma nu så skulle hon lämna oss där.

Som grädde på moset kom en traktor körande förbi oss, i ganska hög fart för att vara en traktor. Åh vad kul tänkte Castro.
- den tar vi!

Castro sätte iväg i full fart med mig efter. ååh vad kul att jaga sora traktorsdäck.  Men det tyckte inte sandra och theo. Då började sandra i stället ropa.

-spring theodor! (vilket han faktiskt gjorde. han fick en väldans fart efter oss, men sandra sprang konstigt nog åt andra hållet dvs ifrån oss)

- åt andra hållet för i hel*ete, Följ efter mig! skrek hon.

Theo bytte då håll och sätte efter henne i stället. hur skulle han veta vad hon mena bara genom att ropa att han skulle springa.

Efter ett tag vände så klart jag och castro för att springa och se vad de höll på med, precis som sandra räknat ut. Där gjorde vi ju ett stort misstag!  Väl framme hos dem märkte vi att de till vår förvåning inte alls höll på med något kul, utan var i stället bara väldigt arga. Jag undrar fortfarande varför? kanske för att de själva inte hann med att jaga traktorn....... 


Kommentarer
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Ha, ha, ha. Förlåt att jag skrattar så gott åt Agatons och Castros upptåg. Jag förstår att det inte var lika kul när man var där......Traktorjakt!

Men nu gick det ju bra, Phu!

Jag förstår att ni längtar efter den dagen Castro kan resa tillbaka till den stora staden. Det är liksom enklare att kalla in 1 busig hund.

Ha en skön höst. Hälsningar från alla "Lintrollen" genom Tinka.

2008-10-04 @ 20:59:53
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0