En flat-tik som granne!

Vi ska få nya grannar!

Samtidigt som det är väldigt tråkigt att familjen karlsson flyttar ( jag fick alltid en massa samskiga korvar av deras husse) kommer det blir roligt med den nya familjen. en ung familj med barn och en Flat-tik! Åh kan ni tänka er så mycket kul jag kommer att få!

Jag och Castro träffade henne för först gången häromdagen.  

Det var castro som såg henne först genom vår altandörr av glas. Jag märkte förstås att han hade upptäkt något och sprang genast dit för att undersöka vad det var.  Men så snart jag kom dit sprang castro i stället mot ytterdörren. Som tur var hade husse och matte glömt att låsa så vi kom ut utan problem. 

Då märker jag tiken på granntomten å rusar genast dit med castro hack i häl för att leka.

- åhhhh vad kul! här kommer vi för att leka!

efter ett tag börjar matte och pontus som var på besök tänka att det är väldigt tyst hemma och kommer ihåg att vi nog faktiskt var på dörren förut. men inte kan vi väl ha rymt? De går och  kollar och ser till sin förvåning att dörren faktsikt står på vid gavel. 

Då det var bara för ragnvi och pontus att skamset gå å hämta hem oss igen. Vi får väl se om vi ses snart igen.  
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0