Besök från blansrashunden Castro

Mattes dotter från stockholm är på besök. Hon har den "lilla" blansrasen Castro med sig, eftersom det är stambyte i hennes lägenhet.

Att ha castro på besök har både sina fördelar och nackdelar:

Min sovplats under trappen, ja den har jag inte kvar eftersom han ständigt ligger där. men det gör egentligen inte så mycket eftersom jag blir alldeles för varm där under. framför dörren där det är lite drag trivs jag bäst.

Alla leksaker är undanplockade. jätte tråkigt! matte tror att vi inte kan hålla sams och dela på dem, men det har hon nog faktiskt rätt i.

Inte heller lika mycket uppmärksamhet, får jag! det är nog den värsta biten. så fort jag får lite kel av familjen ska den skitungen komma dit och förstöra allt. Mest svartsjuk blir han om jag hälsar på hans matte Rebecca.

Men man har alltid kul med castro i alla fall. vi leker ofta en lek som heter: vem kan vakta huset bäst. vi springer runt i husets alla fönster och glasdörrar för att kontrolera att allt står rätt till. om någon ringer på dörrklockan gör vi en himla massa ljud ifrån oss, för att visa att här är det vi som bestämmer.

brottas och bitas i varandras öron gillar vi självklart . men matte brukar inte vilja veta av det inomhus. hon muttrar något om att det bara går sönder en massa saker och att vi blir för vilda så att det går över styr.
- leka gör man utomhus, säger hon bara.

hehe nu när castro är hemma brukar jag testa gränserna lite extra med! Hoppa upp i möblerna, jucka på allt och alla osv... men då får jag mig en snabb åthutning.

Ja livet här hemma på blåklintsgatan i falköping är i alla fall händelserikt om inget annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0