Träningshelg på Tyresö

I helgen var det daxs för en träningshelg på Tyresö hundklubb, under ledning av Tinka.

Lördagen den 8/11-08
Deltagande hundar:
1. Agaton Sax
2. Arga Annika
3. Ögonsten (sigge)
4. ökenblomma (Java)

Diverse bilder från passet...



Ragnvi får lite träningstips av Carina.



Platsläggande.



Sigge på Stegen tillsammans med matte och husse.



Java och matte tränar fritt följ.



Annika på stegen.




"Gammatte" instruerar Lotta och sigge



Apport-träning för sigge




Söndagen den 9/11-08
Enskild träning för agaton under ledning av Tinka. Hur man får hunden att tycka det är kul med lydnad samt kontakt-träning.













Kontakt-träning




Nämen, vad är det Tinka vill lära Ragnvi här? Dansa? :P



Kalas för födelsedagsbarnen som firar ett år idag.


Agaton och Annika


Födelsedagsbakelserna som Ragnvi hade gjort iordning åt de båda födelsedagsbarnen



Glupska hundar hann sluka bakelserna på mindre än en sekund (nästan).  


Även mamma Ättika kom på besök för att vara med och fira. Här sitter mamma med två av barnen i A-kullen




Kalaset börjar närma sig sitt slut och agaton funderar på hur man kommer ut.

snabbvisit hos B-kullen



Theodor med de små barnen.

Kommentarer
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Åh, vilka underbar bilder. Jag skrattade högt åt mina dans-steg. Var det inte du som höll i en Freestyle-kurs?????

Bild på bakelserna ska jag skicka. Jag hann fota "underverken" innan dom slank ner i dom glupska födelsedags-barnen.

Jag hade också en jättekul o inspirerande helg.

Tack från Tinka och compani.

2008-11-09 @ 22:09:47
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0