Min utställningsdebut!

Idag har jag varit på en inofficiell utställning i töreboda, med 156 hundar anmälda men tyvärr jag som enda hoffe! Det var jag, matte sandra och theodor som hade gett oss iväg. det var kul att komma dit och träffa alla hundarna men man blev snabbt trött på grund av det varma vädret.

då fick jag lägga mig i skuggan med en svalkande kylfilt...

image73

sedan var det dags för mig och matte att ta plats i ringen. det kändes lite konstigt att springa omkring där och bli uttittad, men det gick ju helt okej

image71

Man skulle tydligen springa runt och stå fint.

image72

eftersom vi var enda hoffen fick vi fortsätta tävla högre upp.

image76

men det gick jätte bra och vi slutade som BIS:5ai valpklassen 6-9 månader.

image74

Här står jag stolt med mina nyvunna rosetter. Som det kanske syns fick jag HP, blev BIR och BIS:5a

image75


Om någon skulle vara intreserad kan man här läsa mitt omdöme.




image77

För den som har svårt att läsa den lilla texten på bilden eller svårt att tyda den kluddiga handstilen:
korrekt bett. härligt uttryck. fina ögon, högburna öron. fin hals och bra kropp för sin ålder. goda vinklar fra och bak. rörlig, bra från alla håll. härligt fungerande och trevligt visad. 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll:)

2008-05-31 @ 22:15:41
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: Pia

Jättegrattis till en sådan lysande debut i utställningsringen, Agaton! Jag tror att det här var den första framgången i raden av många. ;-)

Pia & Co

2008-06-01 @ 16:55:07
URL: http://www.hoffar.se
Postat av: Ingrid

HIPP HURRA, VAD NI È BRA !
Grattis till Utställningsframgången.
BIS-5:A, det var inte dåligt.
Tack för att du visade din fina valp så bra och Lycka till i framtiden. Jag ska ställa ANNIKA i Juniorklass på RM i Vimmerby den 10/8. Vi ses väl där?
Kram Tinka.

2008-06-02 @ 02:27:55
URL: http://www.lintrollets.se
Postat av: Mikaela

Grattis till fint resultat!
Han är jätte fin Agaton. Kommer bli en riktigt snyggin som vuxen tror jag.

Ha de bra!

Mikaela Saga Lotus

2008-06-04 @ 14:10:55
URL: http://www.sagaochlotus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0