Läger i Vänersborg


I helgen (2-4 maj) var vi på läger i vänersborg  som scandernas kennel  årligen anordnar. Vi var 26 hundar med förare och 5 instruktörer.  Helgen bestod av ett fullsatt schema där vi  tillsammans skulle få träna på diverse saker. Både sådant som var förutbestämt men även det som vi själva önskade.  Helgen var mycket lärorik och tog på krafterna på en liten hoffe som mig.  Lägret var en rolig upplevelse både för mig och matte, och vi återvände hemåt på söndagseftermiddagen både trötta och nöjda.


Några av helgens övningar var bland annat att göra raka skick för sök och upplet, kontaktövningar samt spår med mycket mer. Här nedan finns ett fåtal bilder av helgens aktiviteter då husse som skulle ta kort tröttnade efter ett tag och försvann på egna upptåg.  


Här sitter gruppen samlad under en genomgång av instruktören Karin.
image58


Här tycktas matte av Leffe och jag visar vägen. Kolla in mattes gångstil. vist ser hon lustig ut!!!
image59

Här tränas matte på att hålla sig och inte lägga sig i spårarbetet. hon har nämligen problem med att inte i förväg visa vart det går. Hon måste tro att jag inte kan något själv.
image60

Här intriducerar Annette, "dutten". Den änvändarman när man tex när man ska träna framförgående.
image61

En annan dutt-teknink är att änvända fingertoppen.
image62


För mer bilder kan man besöka:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0