Långpromenad

Idag var det första gången jag gick en promenad utanför tomtens gränser. Vi åkte upp till mösseberg och gick en sväng till slalombacken. Där lekte jag i snön, tittade på forsen och blev rädd för en stavgångare, då fick lillhusse ta upp mig i famnen. Vi gick runt där upp i väl en timme i allafall, det var lite för mycket för mig i den snöande och bitande kylan så jag blev frusen och började skaka lite. Då fick jag krypa in i Theo's jacka.

På vägen hem åkte vi förbi kötthandlarn för att skaffa mig lite märgben, men det fanns inte. Så den snälla tanten gav mig en liten prinskorv istället, för att jag var så SÖÖT!

Vi hittade frysta märgben på Willy:s sen, de ligger på tining nu, så jag inte ska bli kall i magen.

Nu är jag helt utslagen men än orkar jag med lite hyss, jag orkade med att ta en kula ur granen och springa iväg med.

image9

image10

image11

image12

Kommentarer
Postat av: Ingrid Carlsson

Theo är bra snäll som skämmer bort den lille. Han kommer nog att ta för sig med tiden. Kul att läsa hans Blogg.
Kram Tinka.

2008-01-12 @ 19:59:01
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0