Hämtad

Idag den 7 januari blev jag hämtad av mina nya föräldrar. De kom hem till mitt dåvarande hem ca kl 14:00 där de då satte sig ner med papper och sånt. Theodor som är min "lillhusse" satt mest nere på golvet med mig och syrran för att busa och gosa. Han verkade vara en trevlig och snäll kille så jag blev lugn och somnade lite i hans knä.

Efter ett litet tag gick vi ut för att hälsa på de andra hundarna som var ute på gården, det fanns både stora och små hundar. Vi träffade på Tyre och många fler hundar, jag hoppas att jag blir lika stor och fin som Tyre är...

Kl 16:00 började det luta mot avfärd hemåt, men innan det så fick jag på mig något hemskt jobbigt, det var ett slags halsband de satte på mig. Det var inte alls kul men matte tog av mig det sen.

När vi väl satte oss i bilen för att åka hem (trodde jag) så åkte vi till Rebecca, mattes dotter för att träffa på hennes vildhund Castro. när jag väl träffade honom så höll Theodor i mig och så hoppade han på mig och var otäck men när vi väl kom in i hennes lägenhet så var han relativt lugn. Vi busade lite grann och när han väl kom på rygg så gjorde jag en liten fuling, jag ställde mig över honom och juckade på honom man ska visa vem som bestämmer hahaha... och just det jag nästan det första jag gjorde i lägenheten var att kisa på Rebeccas matta hihi...

Nu var vi på väg hem på riktigt och jag började få lite hemlängtan så jag gnydde lite men i Theos knä somnade jag lugnt och tryggt igen. Vi stannade till lite då och då på resan för att rasta mig lite, jag kissa en gång. Sista gången vi stannade var för att jag hade fått sån hicka så jag var tvungen att få mig lite vatten.

Vi åkte förbi Sandras hem innan vi åkte hem till vårat, Sandra är Theodors flickvän, henne har jag träffat innan när jag var några veckor yngre. Där fick jag ännu mer klapp och gos av henne föräldrar.

Nu var vi hemma i det riktiga hemmet, i dörren stod husse Hasse och hälsade mig välkommen. Där inne snosade jag runt och runt. När jag kom in i datarummet där Theodor var för att kolla på cdskivan med bilder på mig (som inte funkade) så fick jag syn på en till hundvalp mitt framför nosen på mig. Jag började moffa åt den och hoppade undan för jag blev lite rädd, då hörde jag att de skrattade åt mig, hur skulle jag veta att det stod en spegel på golvet och att jag hade moffat på mig själv. Samma sak var det inne i köket då såg jag mig själv i speglas i dörrfönstret. Men jag lunkade vindare i huset och kom in i tvättstugan, där du, där hittade jag en guldgruva. Jag hittade mig hundmatspåsen, tyvärr var den ihopknycklad i öppningen så jag fick inte i mig något för än de tog bort mig från den. Nedrans människor som ska jag bort det jag älskar här i livet ifrån mig.

Men nu är jag trött och ska sova, som tur är ligger matte hos mig här nere under trappen med mig för att jag inte jag känna mig ensammen och rädd. Imorgon är det Theodors tur att sova med mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0