En dag har gått...

Imorses sov jag till 05.40 och hade inte vaknat en enda gång under natten. Då gnydde jag för att jag var kissnödig, men matte som var yrvaken glömde kläderna när vi skulle gå ut med mig och under tiden hon skulle ta på sig, hände det en olycka...

Senare på dagen gick jag, matte och lillhusse ut för att lägga ett spår, det var intressant de första 30 sekunderna sen satte jag mig i spåret och tittade upp undrande vad som skulle hända här näst. När de väl släppte lös mig ur kopplet blev det lite intressantare med spåret jag sprang dit då och då under dagen och varje gång hittade jag en ny godis.

När vi tränade "Hit" så tog jag en språng upp på verandadäcket och hoppade ut från det, det var cirka 40-50 cm högt så det var rätt modigt och dumt av mig, men jag vinglade bara till när jag landade och sprang till dem.

Idag har jag också träffat lite nytt folk, imorses jag jag inne hos Theo's grannkompis Marcus, go och kel där. Jag har också träffas hans mor och far. På eftermiddagen kom Theo's faster och kusin över, jag hälsade glatt på dem när de kom, men gick sedan och la mig för att sova. När de gick så vaknade jag igen och sa hej då, trevligt att ni kunde komma.

Nu när de hade gått släppte matte ut mig i trädgården för att jag skulle få göra mina behov. Det började nu bli lite mörkt så jag skyller på det. För när jag skulle gå in igen genom dörren så var det en osynlig barrikad som var i vägen så jag dunkar i huvudet i den Bang sa det. Då lyser det upp en lampa över huvudet på mig,
- Hmm, om jag tar sats så kanske jag kommer igenom den...
så jag backar bakåt och springer rakt in i den osynliga barrikaden igen, BAANG!! Den osynliga barrikaden som Var dörren, dörren som är ett helt fönster, som sagt man ser ju inte så bra när det är skymning.

Här ligger jag gott i mattes knä och myser på kvällen.

image5

Kommentarer
Postat av: Ingrid Carlsson

Hej Ragnvi. Vilken mysig bild på dig och "Agaton".
Kul det där med fönsterglaset. Stackarn. Det är mycket man måste lära sig när man är liten.
Kram från Tinka.

2008-01-09 @ 22:09:46
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0