Djurparken

Idag gick jag, Theo, matte och Sandra till Mössebergsdjurparken, där vi träffade många intressanta djur som jag tänker berätta om.

De första djuren vi träffade på var getter, de kom fram till stänglet och nosade på mig och jag tillbaka på dem. Sen gick vi in i kaninrummet, det var kanske en 10 olika slags kaniner där inne. Jag hälsade på dem genom att skälla och hoppa på deras burar. Det var roligt där inne med de tog ut mig därifrån för de trodde jag skrämde kaninerna. Efter det gick vi mot något som såg ut som vargar, på långt håll, men när vi kom närmare såg vi att det var dovhjortar. Det var rumpan på dem som såg ut som ett varghuvud, haha.

Medans vi stod och inspekterade hjortarna, kom det en katt! Den kom när jag var uppe i mattes famn, så då gjorde den inget, men när hon släppte ner mig ryggade kattskrället mot mig. Jag förstod ju inte att den var rädd då så jag var inte försiktig av mig. Matte höll mig förstås på avstånd hela tiden så den inte skulle riva mig.

Innan vi åkte hem igen hälsade jag även på två hästar.

Sen åkte vi hem, då var jag både trött, hungrig och kall så theodor fick ta upp mig och bära mig innan för jackan, där trivdes jag bra!

Under  dagen hade jag varit så upptagen med annat att jag glömde "gå på toa". men inga problem tänkte jag. det löser jag när jag kommer hem. Sagt och gjort! väl hemma satte jag mig och bajsa innanför husets fyra trygga och varma väggar.  Men det tyckte tydligen inte lillhusse om, för han sprang snabbt upp och bar ut mig. Jag hann inte ens bajsa färdigt., så det sista fick jag trycka ut utomhus.  

image14
Getterna var allt några konstiga djur. Men dom var roliga att kolla på när dom sprag runt där i sin hage...
image15
Kaninerna däremot var mycket mer tråkigare. jag försökte busa med dem genom att skälla hoppa runt och leka men de bara stog still och kollade på mig, eller så sprang de in i sina bon.
image16
Här är matte och jag.
image19
Här är jag med Theo och sandra
image18
Det fanns pyttesmå hästar som jag kunde prata med också.
image17
katten var en riktig otäcking. Han var inte alls glad att se mig. Undra varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0