Bushumör

Idag har jag varit på bushumör. Verkligen på bushumör!
För det första har jag nästan lärt mig att öppna dörrar... Jag sträcker mig allt jag kan och slår på hantaget med tassen, men tvärr når jag inte riktigt upp än. Men ge mig en vecka eller två, så ska jag nog klara det. 

För det andra har jag retats med matte lite idag, det var jätte kul! Det hela började med att hon gjorde iordning sig ett par mackor, och skulle sätta sig att äta dem framför tv:n, då passade jag på att kissa i hallen. När matte såg det sprang hon genast ut för att försöka stoppa mig, men då pep jag snabbt in och knep en av mackorna! Smart va? Det tog inte många sekunder innan matte märkte vad jag höll på med och kom rusande efter mig. Då tog jag med mig bytet till min sovplats under trappan, så att hon inte skulle få tag i mig men hon var tyvärr alldeles för snabb.... Precis när jag skyndat mig att svälja kom hela hennes hand ner för strupen och fiskade upp mumsbiten. Fatta att jag blev snopen! Då blev jag sur och ville hämnas! Som straff för att hon varit så stygg gick jag in i storarummer och bajsade!

Efter dagens bravader tyckte matte att det var dags för mig att lungna ner mig, så hon tog med mig på en lång promenad (ca 2km) innan den var dags för kvällsmat. Nu är jag jätte trött och ligger nöjt utslagen på mattan i hallen. Här trivs jag bäst, där jag kan se, höra och hålla koll på alla i familjen! 

Kommentar från Ragnvi: Så mycket var min teori värd, om att hundfoder är det enda rätta för att undvika att Agaton ska få smak av annat och börja snugga.....

Kommentarer
Postat av: Ingrid Carlsson

Ha, ha, ha. Jag skrattade högt när jag läste din Blogg. Ja dessa Hoffar. Uppfinningsrika är dom. Dom vet att vår mat smakar bättre, redan från födseln. Man får ALDRIG "glömma" en macka. Dom lär sig stjäla direkt. Jag vet. Annika har också lyckats. Nu gäller det att komma ihåg, så hon aldrig får tag på något från bordet igen. Så kanske hon är botad om 2 år ungefär.

2008-01-31 @ 17:44:43
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0