Hårdträning med både klättring, spår och lydnad

Idag har jag och matte verligen tränat!

Dagen började med att matte fick för sg att klättra upp för ålleberg. under högljudda protester gick jag väl med på det. Väl uppe var jag både lite trött men samtidigt stolt.

Men när vi väl var nere fick matte för sig att klättra upp en gång till!

Ar du inte klok, tänkte jag! Det var ingen idé att käfta emot utan bara att börja klättra.


Vid lunchtid var det dags för ett nytt träningspass. Då begav vi oss till hundklubben och tränade lydnad. det gick helt okej! efter det hade jag en liten stund för mig själv att vila lite.


vid eftermiddagen drog dagens sista träningspass igång. Då tog matte med sig mig ut i skogen för att träna spår. det var jätte kul, speciellt eftersom vi inte tränat på det på jätte länge.  Matte la ett spår med lite leksaker för att det skulle vara lite roligare men passade samtidigt på att öka svåroghetsraden genom att göra så raka vinklar som möjligt. Det gick faktiskt jätte bra!! jag gick tydligen precis rätt i spåren så matte var nöjd. även om jag inte markerade leksakerna speciellt mycket så var det inga problem för matte att se dem. men alltid kan man bli bättre!

Den natten sov jag gott, efter dagens bravader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0